تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

maya2015 Offline
#1 ارسال شده : 1396/05/05 09:52:25 ب.ظ
maya2015

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 133



اگر دوربین جدیدی خریده‌اید، به شما تبریک می‌گوییم و امیدواریم که بتوانید عکس‌ها و فیلم‌هایی به‌یادماندنی را با آن ثبت کنید. ولی حتماً می‌دانید که تنها خرید دوربین کافی نیست. لوازم جانبی فراوانی برای دوربین‌ها وجود دارند که برخی از آن‌ها جزو ضروریات بوده و برخی دیگر کار عکاسی و فیلم‌برداری را راحت‌تر می‌کنند و برخی دیگر ظاهری حرفه‌ای‌تر به تصاویر شما می‌دهند.

در این مطلب می‌خواهیم راهنمایی کلی را در مورد لوازم جانبی دوربین‌های عکاسی را ارائه کنیم. این راهنما برای کسانی که به‌تازگی وارد دنیای عکاسی شده‌اند و هم برای افرادی که قصد خرید دوربین جدیدی را دارند می‌تواند مفید باشد. پس با پیکسل همراه باشید:

کارت حافظه

اکثر دوربین‌ها دارای حافظه‌ی داخلی نیستند و همراهشان نیز کارت حافظه ارائه نمی‌شود. این روزها بیشتر دوربین‌ها از حافظه‌های SD استفاده می‌کنند، ولی دوربین‌های سطح بالا نیز وجود دارند که از کارت‌های CF بهره می‌گیرند. البته برخی از دوربین‌ها نیز قابلیت نصب دو کارت حافظه را دارند.

معمول‌ترین ظرفیت‌های کارت حافظه 16 و 32 گیگابایت هستند، ولی می‌توانید ظرفیت‌های بالاتر را نیز انتخاب کنید. البته با بالا رفتن ظرفیت معمولاً قیمت نیز به‌صورت مضاعف افزایش می‌یابد. همچنین توجه داشته باشید که برای فیلم‌برداری معمولاً به کارت‌های حافظه با سرعت بالاتر نیاز خواهید داشت.

کارت حافظه را حتماً از برندهای معتبر تهیه کنید
بهتر است قبل از خرید کارت حافظه به کاتالوگ دوربین مراجعه کنید تا سرعت مناسب را پیدا کنید یا از مشاوره‌ی افراد حرفه‌ای بهره بگیرید. همچنین حتماً کارت حافظه را از برندهای معتبر مانند SanDisk، Lexar، ADATA، Silicon Power و Transcend خریداری کنید. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید این مطلب را مطالعه کنید.

باتری

بیشتر دوربین‌ها تنها همراه با یک باتری ارائه می‌شوند و بسیاری از آن‌ها دارای شارژری جداگانه برای باتری نیستند. خریداری باتری اضافی و یک شارژر باتری برای عکاسان یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه به‌حساب می‌آید. به‌خصوص عکاسان طبیعت نیاز بیشتری را به باتری اضافه حس خواهند کرد.

البته برای به دست آوردن عمر باتری بیشتر بد نیست نگاهی نیز به باتری گریپ‌ نیز بیندازید. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد باتری گریپ توصیه می‌کنیم این مطلب را مطالعه کنید.

سه‌پایه

برعکس باور بیشتر افراد تازه‌کار، سه‌پایه یک وسیله‌ی ضروری برای عکاسی است. سه‌پایه‌ها نه‌تنها برای نوردهی طولانی ضروری هستند بلکه برای تایم‌لپس، Focus Stacking، Exposure Stacking، عکاسی خانوادگی و … کاربرد دارند. به‌علاوه استفاده از سه‌پایه موجب وقت گذاشتن و تفکر بیشتر بر روی کادربندی می‌شود.

سه‌پایه‌های مرغوب اکثراً از آلومینیوم یا فیبر کربن ساخته شده‌اند. درحالی‌که فیبر کربن سبک‌تر و محکم‌تر است قیمت بیشتری هم دارد، به همین دلیل توصیه‌ی ما خرید سه‌پایه‌های آلومینیومی است.

سه‌پایه‌های آلومینیومی کیفیت، وزن و دوام مناسبی دارند
پایه‌ی سه‌پایه‌ها معمولاً به دو روش پیچی و اهرمی باز و بسته می‌شوند که روش اهرمی راحت‌تر بوده و امکان گیر کردن کمتری هم دارد. سر سه‌پایه‌ (جایی که دوربین بر رویش متصل می‌شود) نیز به شکل‌های مختلفی مانند بال هد، piston grip و pan and tilt در دسترس است. توصیه‌ی ما خریداری سه‌پایه با بال‌هد است زیرا این نوع هدها انعطاف‌پذیری بیشتری دارند.

درنهایت به یا داشته باشید که بهترین سه‌پایه‌ای ممکن را از یک برند معتبر خریداری کنید؛ زیرا در صورت خریداری انواع ارزان‌قیمت سبک‌وزن خیلی زود مجبور خواهید شد آن را تعویض کنید. توصیه‌ی ما خرید از برندهای Manfrotto، Benro و Vanguard است.


اپلیکیشن دوربین

بیشتر دوربین‌های جدید دارای WiFi هستند و می‌توان آن‌ها را به‌صورت مستقیم به گوشی هوشمند و تبلت متصل کرد. برای اتصال گوشی و تبلت به دوربین باید اپلیکیشن سازنده را بر روی گوشی نصب کنید. پس از نصب اپلیکیشن و جفت کردن دوربین با گوشی می‌توانید عکس‌های خود را به‌صورت بی‌سیم به دیوایس همراه منتقل کنید یا از گوشی و تبلت به‌عنوان یک ریموت استفاده کنید


ریموت کنترل و cable release

همان‌طور که گفته شد بیشتر دوربین‌های جدید را می‌توان با استفاده از گوشی هوشمند نیز کنترل کرد. ولی در بسیاری از موارد ممکن است استفاده از گوشی چندان مناسب نباشد، به‌خصوص این‌که می‌تواند باتری گوشی شما را به‌سرعت کاهش دهد.

ریموت‌ها برای نوردهی طولانی و startarail یا فیلم‌برداری تایم‌لپس از ضروریات هستند. البته توجه داشته باشید که ریموت‌ها از انواع ساده مانند Canon RC-6 که تنها برای نوردهی طولانی مناسب است تا انواع قابل‌برنامه‌ریزی مانند Phottix TR-90 C6 وجود دارند. ریموت‌های قابل‌برنامه‌ریزی را می‌توان برای نوردهی طولانی، startrail، تایم‌لپس، Bulb و … مورد استفاده قرار داد، بنابراین با توجه به نیاز خود اقدام به خرید کنید.

کارت‌خوان

همان‌طور که گفته شد بیشتر دوربین‌های امروزی برای انتقال فایل‌ها از فناوری WiFi استفاده می‌کنند. ولی استفاده از این فناوری برای انتقال حجم بالای فایل‌های RAW و ویدیو مناسب نیست. به همین دلیل توصیه می‌کنیم یک کارت‌خوان نیز تهیه کنید. البته بیشتر لپ‌تاپ‌ها دارای شیار کارت حافظه‌ی SD هستند، بنابراین اگر تنها از همین نوع کارت استفاده می‌کنید به‌احتمال‌زیاد نیازی به کارت‌خوان نخواهید داشت.

بند دوربین

بیشتر دوربین‌ همراه با یک بند ارائه می‌شوند و خرید بند اضافی از ضروریات نیست. ولی تهیه‌ی بند دوربین از جنس بهتر یا با ارگونومی مناسب‌تر که به‌طور مثال امکان نصب دوربین بر روی کوله را بدهد می‌تواند کمک بزرگی به‌راحتی شما کند.

کیف دوربین

اگر می‌خواهید دوربینتان را به جاهای مختلف ببرید بهترین کار این است که آن را داخل یک کیف قرار دهید، ولی نمی‌توانید آن را در هر کیفی بگذارید. کیف‌های مخصوص دوربین دارای ضربه‌گیر و طراحی مختص دوربین‌های عکاسی هستند تا دوربین و لنزهای شما را در ایمنی کامل نگه دارند.

برای جابجایی دوربین و لنز حتماً از کیف مخصوص حمل دوربین استفاده کنید
این نوع کیف دوربین ها در سایزها و ابعاد مختلفی وجود دارند: کوله، شانه‌آویز، کیف کمری و حتی انواع چرخ‌دار. توصیه‌ی ما این است که کیف خود را از برندهای معتبر مانند Manfrotto، Lowepro، National Geographic، Vanguard و Benro خریداری کنید تا از امنیت دوربین عزیزتان مطمئن باشید.

لوازم تنظیف

لیست لوازم تنظیفی که می‌توانید برای دوربینتان بخرید بسیار طولانی است، ولی در اینجا چند مورد که بیشترین کاربرد را دارند معرفی می‌کنیم:

دمنده: برای حذف ذرات گردوغبار و خشک‌کردن لنز در هوای بارانی مناسب است
قلم‌مو: برای حذف ذرات ریز گردوغبار از روی لنز مناسب است
پارچه‌ی میکروفیبر: این نوع پارچه‌ها بسیار کاربردی هستند، به‌طور مثال برای مواقعی که اثرانگشت یا چربی بر روی لنز مانده باشد
مایع تمیزکننده‌ی لنز: این نوع مایع‌ها برای تمیز کردن لنز بدون اینکه جای کثیفی‌ها باقی بماند ایدئال هستند. بهتر است مایع تمیزکننده را همراه با پارچه‌ی میکروفیبر استفاده کنید.
گوش پاک‌کن: استفاده از گوش پاک‌کن برای تمیز کردن لنز توصیه نمی‌شود، زیرا ساختار آن‌ها به‌اندازه‌ی کافی نرم نیست و می‌توانند به پوشش لنز صدمه بزنند، ولی برای تمیز کردن نقاطی از بدنه‌ی دوربین و به‌خصوص منظره‌یاب کاربردی هستند.

میکروفن

آیا می‌خواهید دوربین خود را برای فیلم‌سازی استفاده کنید؟ اگر جواب شما بله است حتماً به یک میکروفن نیاز خواهید داشت. تقریباً همه‌ی دوربین‌ها دارای میکروفن داخلی نیز هستند ولی کیفیت این میکروفن‌ها برای فیلم‌سازی کافی نیست. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتماً از میکروفن یا رکوردر استفاده کنید. درزمینه‌ی میکروفن و رکوردر کمپانی‌هایی مانند Sennheiser، Azden و Rode محصولات متنوع و مرغوبی را ارائه می‌کنند.

آرش غفاری

تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.242 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت